رزبری پای Raspberry Pi چیست؟

رزبری پای Raspberry Pi چیست؟

در سری پست‌های مربوط به رزبری پای Raspberry Pi در بلاگ بنو الکترونیک قصد داریم به صورت گام به گام به معرفی و آموزش رزبری پای Raspberry Pi که نوعی کامپیوتر کوچک است بپردازیم. در این پست به سوال " رزبری پای Raspberry Pi چیست؟ " پاسخ خواهیم داد. با بنو الکترونیک همراه باشید.

رزبری پای Raspberry Pi چیست؟

رزبری پای Raspberry Pi یک کامپیوتر کم هزینه و در اندازه‌ی کارت ویزیت است که به مانیتور کامپیوتر یا تلویزیون وصل شده و از صفحه کلید و ماوس استاندارد استفاده می‌کند. این دستگاه کوچک و با قابلیت بالا افراد از تمامی سنین را قادر می‌سازد تا در دنیای محاسبات سیر کرده و یاد بگیرند با زبان‌هایی مانند Scratch و Python برنامه نویسی کنند. رزبری قادر است تمام کارهایی را که از یک کامپیوتر انتظار می‌رود انجام دهد، از جستجو در اینترنت و پردازش متن تا پخش ویدیو با کیفیت بالا و انجام بازی.

رزبری پای رزپبری پای Raspberry Pi

این دستگاه قابلیت تعامل با دنیای بیرون را داشته و تاکنون نیز در پروژه‌های دیجیتال سازی بسیاری از جمله دستگاه‌های موسیقی و ایستگاه‌های آب و هوا مورد استفاده قرار گرفته است. هدف سازنگان رزبری پای Raspberry Pi این است که این دستگاه توسط کودکان سرتاسر دنیا استفاده شود تا آن‌ها بتوانند برنامه نویسی را یادگرفته و بفهمند کامپیوترها چگونه کار می‌کنند.

منبع: www.raspberrypi.org

نظرات بازدیدکنندگان